Gebeurtenissen tijdens het oogstseizoen op het platteland van Arkansas in 1952 veranderen het leven van een zevenjarige jongen en zijn familie voorgoed.
A painted house
John Grisham
London: Arrow, 2001
466 p.
0-09-941615-8

Dit is geen rechtbankthriller of anderszins een thriller of detective! De daarmee beroemd geworden auteur heeft dit keer een min of meer autobiografische roman geschreven over een jongen van 7 op een arme boerderij tijdens het oogstseizoen van de katoen in Arkansas in 1952. De komst van hillbillies en Mexicanen als tijdelijke arbeiders, een overstroming en andere gebeurtenissen veranderen het leven van de hele familie voorgoed. Vlot geschreven - zoals verwacht mag worden - maar niet spannend. Een echte streekroman met wat gewelddadige trekjes, waardoor het niet zo geschikt is voor jeugdige lezers. Voor liefhebbers van John Grisham beslist een tegenvaller. Hoog genoteerd op de Engelstalige bestseller-lijsten.

Over John Grisham

CC BY 2.0 - Foto van/door Scott Brenner

John Grisham (Jonesboro (Arkansas), 8 februari 1955) is een Amerikaanse schrijver, bekend van juridisch drama.

Grisham is het tweede kind uit een gezin met vijf kinderen. Zijn ouders waren gematigde Southern Baptists. Zijn vader was bouwvakker en katoenkweker. Na veelvuldig verhuisd te zijn, vestigde de familie zich in 1967 in het kleine stadje Southaven in Mississippi. Daartoe door zijn moeder aangemoedigd, was de jonge Grisham een fervent lezer die vooral beïnvloed werd door het werk van John Steinbeck, waarvan hij met name de heldere schrijfstijl bewonderde. In 1977, behaalde Grisham zijn B.Sc. titel in accountancy van Mississippi State University. Tijdens zijn studie begon Grisham een dagboek bij te houden, iets dat later hielp bij zijn creatieve activiteiten. Na het behalen van de J.D. titel aan de juridische faculteit (School of Law) van de University of Mississippi, in 1981, werkte Grisham bijna tien jaar als ju…Lees verder op Wikipedia