Dennis Keesmaat
The house of silk
1
Amsterdam: Prometheus, 2011
319 p.
9789044620023 (paperback)

Als de excentrieke speurneus Sherlock Holmes een paar straatboefjes inzet bij zijn jacht op een moordenaar, wordt een van de jongens afschuwelijk omgebracht. Holmes trekt het zich vreselijk aan, maar stuit op enorme tegenstand vanuit kringen waarvan hij dat nooit had verwacht. Hij wordt zelfs beschuldigd van een moord en moet alles op alles zetten om een geheimzinnig complot uiteen te rafelen. Boeiend, spannend verhaal dat geschreven is vanuit het perspectief van Watson en dat de sfeer van eind 19e eeuw zeer geloofwaardig neerzet. Ook de karakters van de hoofdrolspelers zijn knap getroffen waardoor je als liefhebber van de verhalen van Holmes nauwelijks in de gaten hebt dat het om een heel nieuw verhaal gaat. Het mooie taalgebruik van de hoofdrolspelers hoort er helemaal bij. De onverwachte plot kent diverse lagen en juist door deze wendingen blijf je als lezer geboeid tot het eind. Kleine druk.

Over Anthony Horowitz

Anthony Horowitz (Stanmore, 5 april 1955) is een Britse schrijver. Hij schrijft voornamelijk jeugdboeken, maar ook romans voor volwassenen en scenario's voor televisie (waaronder Midsomer Murders, Agatha Christie's Poirot, Crime Traveller, Crossbow, Foyle's War en Robin of Sherwood).

Horowitz werd geboren in een Joodse familie, afkomstig uit Estland. Zijn vader was zakenman. Op zijn achtste werd hij door zijn ouders naar een streng internaat in Harrow gestuurd. Hij had een hekel aan school, en was er dan ook heel ongelukkig. Later studeerde hij aan de Universiteit van York en werkte daarna acht jaar als tekstschrijver bij een reclamebureau. Toen zijn boeken eenmaal goed verkochten, stopte hij met werken als tekstschrijver. Tegenwoordig schrijft hij kinderboeken en verhalen voor televisieseries.

De Malteser erfenis werd verfilmd onder de titel Just Ask for Dia…Lees verder op Wikipedia